Ons telefoonteam is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10-17 uur, +31 85 40 10 138.

Verzend Informatie

Bij bestellingen met een orderwaarde tot € 250 (excl. BTW) bedragen onze verzendkosten € 5,50 (excl. BTW). Bij orderbedragen boven de € 250 (excl. BTW) zijn de verzendkosten voor onze rekening en dus voor u GRATIS! In de tabel hieronder treft u de staffel aan met in de kolom Orderwaarde de drempelwaardes en in de rechter kolom treft u dan de totale Verzendkosten aan.

 Orderwaarde
Verzendkosten
Land Excl BTWIncl BTWExcl BTW Incl BTW 
NL € 0 - 250€ 0 - 302,50€ 5,50€ 6,66
NL> € 250> € 302,50
GratisGratis

 

Verzendingen door Dymowinkel binnen Nederland

Dymowinkel verzendt binnen Nederland vrijwel altijd via PostNL pakketdienst. Daarbij wordt gebruik gemaakt van track & trace zodat Dymowinkel en de klant beiden de zending makkelijk via internet kunnen volgen. Iedere zending wordt door ons aangemeld bij PostNL en de klant ontvangt automatisch op het bij de order vermelde emailadres een aankondiging van verzending en links om op een later tijdstip de sortering en uitlevering van de zending te kunnen volgen. Op het moment van aanmelden van de zending krijgt u bericht, op dat moment ligt uw zending nog in ons bedrijf en wordt deze later op de dag bij PostNL afgeleverd. In de loop van de avond, meestal na 22:00 uur zijn de aangeleverde zendingen via het Track & Trace systeem van PostNL ingescand zodat u kunt zien dat uw zending ook werkelijk bij PostNL in behandeling is.

Indien PostNL het pakket niet op het adres van de geadresseerde kan afleveren wordt geprobeerd heb op een adres in de buurt af te leveren. De geadresseerde ontvangt daarvan een bericht in de brievenbus en ook via de track & trace website kan de klant zien waar de zending zich op dat moment bevindt.

Verzendingen door Dymowinkel buiten Nederland

Dymowinkel doet internationale verzendingen vrijwel altijd via PostNL, FedEx of UPS. PostNL, FedEx en UPS hanteren een systeem van aanmelding van zendingen. Zodra wij de zending bij PostNL, FedEx of UPS aangemeld hebben ontvangt u per email hiervan bericht. Via de track&trace link in de e-mail waarin staat dat uw zending is verzonden is via PostNL (MyParcel) kunt u uw zending volgen. UPS verstuurt tevens automatisch emailberichten op het moment dat uw zending in hun systeem wordt opgenomen en vanaf dat moment kunt u de zending zelf via Track & Trace volgen. Indien een zending onverhoopt niet door UPS afgeleverd kan worden, meestal omdat de klant niet aanwezig is, dan ontvangt u hierover per email bericht. UPS biedt uw zending automatisch nog 2 volgende werkdagen aan. U kunt UPS benaderen met het verzoek om op een ander afleveradres of een andere datum af te leveren indien u dat beter uitkomt. Bent u een Belgische klant, kijkt u dan in onze Belgische webshop. Mocht u uw bestelling naar het buitenland geleverd willen hebben, vraag ons dan om een prijsopgave.

 

Verzendingen namens Dymowinkel door importeurs of groothandels

Dymowinkel laat soms uw bestelling rechtstreeks vanaf de importeur of groothandel naar u verzenden. Dat doen we als we zelf onvoldoende voorraad hebben en het daardoor te lang zou duren voordat u uw bestelling in huis heeft. Iedere partij waarmee wij samenwerken gebruikt andere vervoerders en wij krijgen in zo'n geval de Track & Trace gegevens niet automatisch in ons systeem ter doorzending aan u. Van sommige transporteurs zijn de Track & Trace gegevens pas na middernacht beschikbaar. U ontvangt in zo'n geval dus niet automatisch na ons bericht van verzending een email met Track & Trace gegevens. Wij kunnen uw zending wel volgen en als u vragen heeft naar de voortgang van uw zending, mail of bel ons dan, we verstrekken u graag de gegevens die voorhanden zijn.

Privacy aspecten van zendingen

Om goederen te kunnen verzenden en deze via Track & Trace te kunnen volgen is het vereist dat de adresgegevens van de ontvanger vooraf bij de vervoerder worden aangeleverd. Wij verstrekken dan ook het door u opgegeven afleveradres en contactpersoon zo volledig mogelijk aan de vervoerder opdat de aflevering met de minste vertraging en grootst mogelijke nauwkeurigheid kan worden uitgevoerd.

Om goederen internationaal te verzenden is het vrijwel altijd vereist ivm douane-aangelegheden om dmv een omschrijving of klassificatie aanduiding de inhoud van de zending te vermelden met de handelswaarde en het gewicht. Wij verstrekken die gegevens aan de vervoerder die het naar eigen inzicht verwerkt in zijn systemen en rapporteert aan de autoriteiten.

Naar boven